ایمپلنت

۱۴۰۰-۰۸-۱۱ 1 نظرات

bartarinpezeahkan.ir20

بسیاری از افراد با گذشت زمان بنا به دلایل متعددی همچون پیری ، کشیدن دندان و.. دندان های خود را از دست می دهند ، این موضوع علاوه بر این که باعث ایجاد مشکل در ظاهر و طرح لبخند شما می شود میتواند در صحیح جویدن و غذا خوردن شما هم تاثیر منفی بگذارد. بسیاری از افراد به دنبال یک روش دائمی برای این دندان های از دست رفته هستند ، تا چند سال گذشته انجام پروتز دندان متحرک( دندان مصنوعی )میان این افراد بسیار رایج بود.
مشکلاتی که این روش ایجاد می کرد باعث شد که روش بهتری به نام ایمپلنت جایگزین آن شود ،ایمپلنت دندان روشی است دائمی برای این دندان های از دست رفته؛ خوشبختانه امروزه با فراگیر شدن ایمپلنت دندان افراد دیگر دغدغه ای برای از دست دادن دندان های خود ندارند و دیگر به سراغ دندان‌های مصنوعی نمی روند قرار دادن ایمپلنت در دهان هیچ مشکلی برای استفاده کننده به وجود نمی آورد و فرد می تواند تا آخر عمر بدون هیچگونه مشکلی از آنها استفاده کند.
ایمپلنت دندان یک پیچ فلزی است که جایگزین قسمت ریشه دندان از دست رفته می شود یک دندان مصنوعی( تاج) بر روی قسمت پیچ (پایه) قرار می گیرد و به شما نمای دندان واقعی می بخشد.

چه افرادی می توانند دندان‌های خود را ایمپلنت کنند؟

در صورتی که کلیه دندان های فک جلو و عقب از بین رفته باشد .

در صورتی که یکی از دندان‌های جلو از بین رفته باشد، و فاصله ایجاد شده از دندان‌های کناری آن طبیعی باشد.

در صورتی که یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از بین رفته باشد و تنها یک طرف دندان طبیعی باشد .

افرادی که نمی توانند دندان های مصنوعی استفاده کنند.

افرادی که می‌خواهند گفتار خود را بهبود بخشند.

ایمپلنت دندان محدودیت سنی خاصی ندارد و هر فردی که قادر به رعایت بهداشت دهان خود باشد میتواند دندان‌های خود را ایمپلنت کند اگر فرد به سن رشد رسیده باشد به جای دندانی که از دست داده است از ایمپلنت استفاده نمایید ، مثلا اگر کودکی، در سن کودکی دندان دائمی خود را در اثر حادثه از دست داده باشد، می تواند بعد از آن که به سن ۱۶ سالگی رسید ،از ایمپلنت استفاده کند البته همانطور که گفته شد هر فردی می تواند دندان خود را ایمپلنت کند ولی در مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم نمی تواند دندان خود را ایمپلنت کند.

چه افرادی نمی تواند دندان‌های خود را ایمپلنت کنند؟

افرادی که مبتلا به عفونت دندان یافک هستند ایمپلنت دندان نه تنها مشکل شان را برطرف نمی کند بلکه ممکن است دردسر های دیگری را هم برای آنها به وجود آورد ، این افراد ابتدا باید نسبت به رفع عفونت دندان خود اقدام کنند و سپس پس از درمان عفونت دندان خود اقدام به ایمپلنت دندان کنند .
در صورتی که فرد نسبت به این مسئله بی‌توجه باشد بعد از انجام ایمپلنت در صورت به وجود آمدن مشکل ایمپلنت برداشته می‌شود ، و موجب هدر رفتن زمان پزشک و هزینه‌های برای فرد در بر خواهد داشت.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند، توجه داشته باشند که گذاشتن ایمپلنت باید با احتیاط های ویژه‌ای انجام گیرد.
قبل از ایمپلنت دندان باید میزان قند خون فرد دیابتی توسط پزشک بررسی شود، تا اگر بیماری دیابت فرد کنترل شده باشد برای وی ایمپلنت گذاشته شود شانس افراد دیابتی همانند دیگر افراد عادی است و جای هیچ نگرانی نیست.
افرادی که دخانیات مصرف می کنند، بهتر است برای انجام ایمپلنت مدتی سیگار را فراموش کنند و یا و یا حتی المقدور مقدار مصرف دخانیات خود را کاهش دهند لازم است که افرادی که دخانیات مصرف میکنند، قبل از ایمپلنت پزشک خود مشورت کنند .
افرادی که داروهای ضد انعقاد خون یا آسپرین مصرف می‌کنند، با نظر پزشک معالج خود باید ۵ تا ۷ روز قبل از انجام جراحی داروی خود را قطع کند.
افرادی که تحت رادیوتراپی به خصوص در ناحیه فک و صورت بودند ،و بیمارانی که طولانی مدت تحت درمان بیس فسفونات بودند نباید ایمپلنت بگذارند.
ایمپلنت دندان در بارداری یکی از مواردی است که پزشکان به شدت با انجام آن در دوران بارداری مخالف اند تا حد امکان از انجام این کار در دوران بارداری پرهیز می کنند.

مراحل ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک جراحی سرپایی است که صورت مرحله‌ای با زمان‌بهبودی بین مراحل انجام میشود روند قرار دادن ایمپلنت دندان شامل مراحل زیر می باشد:

معاینه فرد و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت

برداشتن دندان اسیب دیده( کشیدن دندان )در صورت نیاز

آماده سازی استخوان فک ( پیوند استخوان ) در صورت نیاز

کاشت پایه ایمپلنت

رشد و ترمیم استخوان

انتخاب رنگ و انجام قالب گیری و ارسال برای لابراتور

قرار دادن نهایی ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

پس از انجام ایمپلنت تا یک روز از مسواک زدن پرهیز شود.

تا هشت ساعت بعد از انجام ایمپلنت از شستن دهان خودداری شود.

بعد از این پلنت تا سه روز از کشیدن سیگار نوشیدن چای و قهوه خودداری شود.

استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی باعث می‌شود که اینپلنت به صورت کامل موفقیت آمیز نباشد.

بعد از ایمپلنت از نخ دندان و خمیر دندان های مخصوص ایمپلنت استفاده شود.

نوشیدن آب پس از انجام ایمپلنت امکان پذیر است ولی در مورد خوردن باید بعد از اتمام بی‌حسی انجام بپذیرد۰

از نوشیدن مایعات با نی خودداری شود( حداقل دو هفته).

از نوشیدن مایعات و غذاهای گرم خودداری شود.

1 نظرات

  1. 创建Binance账户
    1403-04-30

    I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.